Konferenzbeiträge

• Wallaschkowski, S. (2023): Gender differences in (un-)sustainabe clothing consumption. Implications for fostering strong sustainable consumption. Paper presented at the joint 5th International Conference of the Sustainable Consumption Research and Action Initiative (SCORAI) and 21st European Roundtable on Sustainable Consumption and Production (ERSCP), Wageningen University and Research, July 5-8, Wageningen, Netherlands.
  • Wallaschkowski, S. (2023): Gender roles as barriers to sustainable fashion lifeteimes. How a deconstruction of norms can extend the use phase of garments. Paper presented at the 5th Product Lifetimes and the Environment Conference (PLATE 2023), Aalto University, May 31 - June 2, Helsinki, Finland.
  • Wallaschkowski, S./Bekmeier-Feuerhahn, S./Stark, S. (2022): Sex differences in (un-)sustainable clothing consumption. Implications for CSR communication. Paper presented at the 6th International CSR Communication Conference, Leuphana University of Lüneburg, September 14-16, Lüneburg, Germany.
  • Wallaschkowski, S. (2022): Consuming less and the stereotype of the 'female fashionista'. How a conflict of norms makes women struggle with sufficiency. Paper presented at the 1st Symposium of the International Research Network on Sustainable Fashion Consumption, Technische Universität Berlin, March 30 - April 1, Berlin, Germany.
  • Wallaschkowski, S. (2022): Gender roles as barriers to sustainable fashion consumption. Empirical evidence from Germany. Paper presented at the 1st Symposium of the International Research Network on Sustainable Fashion Consumption, Technische Universität Berlin, March 30 - April 1, Berlin, Germany.
  • Wallaschkowski, S./Bekmeier-Feuerhahn, S./Stark, S. (2020): Gender Inequality as Structural Barrier to Sustainable Clothing Consumption. Empirical Evidence from Germany. Paper presented at the 11th International Sustainability Transitions Conference (IST), Austrian Institute of Technology / Vienna University of Economics and Business, August 18-21, Vienna, Austria (virtual).
  • Wallaschkowski, S./Bekmeier-Feuerhahn, S./Stark, S. (2020): Gender Inequality as Barrier to Sustainable Clothing Consumption. Empirical Evidence from Germany. Paper presented at the 4th International Conference of the Sustainable Consumption Research and Action Initiative, Northeastern University, June 10-12, Boston, USA (virtual).
  • Wallaschkowski, S. (2018): Nachhaltiger Konsum unter Genderperspektive. Gibt es „geschlechtstypische“ Nachhaltigkeitsbarrieren? Paper presented at the Annual Meeting of the Forschungsgruppe Konsum & Verhalten, Leuphana University of Lüneburg, September 20-22, Lüneburg/Schneverdingen, Germany.
  • Wallaschkowski, S./Niehuis, E./Bekmeier-Feuerhahn, S./Stark, S. (2018): Exploring Gender Stereotypes and Gender Role Expectations in Clothing Consumption. A Sustainability Marketing Perspective. Paper presented at the 43rdAnnual Conference of the Macromarketing Society (MMC 2018), Leipzig University, July 9-12, Leipzig, Germany.
  • Wallaschkowski, S./Niehuis, E./Bekmeier-Feuerhahn, S./Stark, S. (2018): Promoting Sustainable Fashion Consumption. The Relevance of Stereotypes and Sex Roles as Sustainability Barriers in a Gendered Industry.Poster presented at the 3rd International Conference of the Sustainable Consumption Research and Action Initiative (SCORAI), Copenhagen Business School, June 27-30, Copenhagen, Denmark.
  • Wallaschkowski, S./Niehuis, E./Bekmeier-Feuerhahn, S./Stark, S. (2018): Exploring Gender Stereotypes in Clothing Consumption from a Sustainability Marketing Perspective. Poster presented at the 47th EMAC (European Marketing Academy) Annual Conference 2018, University of Strathclyde, May 29 - June 1, Glasgow, UK.
  • In der Presse
  • Hessischer Rundfunk (2023): Fakt und Vorurteil - Die manngeMachte Klimakrise. In: Der Tag. Ein Thema, viele Perspektiven. Sendung vom 04.05.2023.
  • Zhitia, J. (2021): Du bist, was du kaufst? Über Statuskonsum in der Nachhaltigkeits-Community. In: Ekologiska Mag, 23. Juli 2021.

In der Presse

zum Beitrag
    zum Beitrag

Lust mitzuforschen?

Du hast Interesse im Rahmen deiner Projektstudien (und ggf. auch deiner anschließenden Masterarbeit) an unserem spannenden Forschungsprojekt mitzuwirken?!

Nimm gerne mit Stephan Wallaschkowski Kontakt auf und schicke ihm deinen Lebenslauf und ein aussagekräftiges Motivationsschreiben!

Folgendes solltest du aber mitbringen:

• Du hast keine Angst vor komplizierten Fachaufsätzen in wissenschaftlichen Journals und bist bereit, dich intensiv in diese einzuarbeiten!
  • Du verfügst über fundierte Kenntnisse der englischen Sprache in Wort und Schrift. Ein Großteil der von uns verwendeten Fachliteratur ist auf Englisch!
  • Du hast idealerweise schon Vorkenntnisse in empirischen Forschungsmethoden und Statistik oder kannst dir vorstellen, dir das erforderliche Wissen selbst anzueignen.

Alternativ hast du Lust, bei der Optimierung der Außendarstellung des Projekts mitzuwirken. Hierfür verfügst du idealerweise über Erfahrungen im Bereich Wissenschaftskommunikation, Social Media oder zielgruppenspezifischem Marketing beziehungsweise bist bereit, dich in diese Bereiche einzuarbeiten.